torsdag 19 februari 2009

Forza Ole!

Tillhör ni de som sitter bänkade framför tv:n när det vankas skidskytte?
Ok, inte jag heller...

Skidskytte är en märklig kombination av två sporter, nästan lika knepig som om man skulle kombinera fäktning och simhopp.

Nåväl, de flesta har väl hört om veckans stora sporthändelse nämligen att en hög skidskyttar åkte fel väg men slapp diskvalificering efter överklagan.
Inget att hetsa upp sig allt för mycket över kan man tycka, men vi är ju alla olika.

En av "felåkarna" var den regerande världscupettan norrmannen Ole Björndalen. Nu har några ryssar retat upp sig på detta så till den milda grad att de har skrivit lite trevligheter i forumet på hans hemsida.
"Vi har redan grävt din grav”, ”Burn in hell” och ”alla norrmän är homosexuella” är lite av det man kan läsa där.

Detta gör mig full i skratt.
Det finns sk "huliganer" som ska bråka på och ikring varenda match. Det spelar ingen roll om AIK/Djurgården/Bastuträsk spelar fotboll, hockey eller bandy. Det ska alltid slåss.

För min del så får de väl göra det då, om de bokar en plats långt från arenan att göra upp på så att vi vanliga människor kan gå på matcherna utan att riskera att få en flaska eller två kilo Röda Lacket i bakhuvudet.
Vill man "försvara sitt lags färger" genom att försöka avliva de som gillar två helt andra kulörer så kan man göra det på nån jävla åker någonstans.
Jag föredrar att stå på läktaren och gapa mig hes istället. Den enda som lider av det är jag, samt möjligen de som är överkänsliga mot obscena fraser.

Huliganismen har drabbat fotboll, hockey och bandy i många år, men vafan skidskytte?

Vad blir nästa steg, kravaller vid O-ringen eller stenkastning i Vasaloppsspåret?
Den stackars lilla kranskullan får ha hjälm och skottsäker väst på sig.

Kamma till er för fan...

Inga kommentarer: