lördag 28 mars 2009

Hangover & Earth hour

I dag är jag väldigt törstig, vilket är lite märkligt med tanke på att jag drack som en kamel igår.
Det är tydligen lite fest hos någon i kväll igen så man får väl ladda om. Det kostar att ligga på topp.
När jag var yngre kunde jag ta en partyhelg enligt devisen "Det är billigare att underhålla en fylla än att påbörja en ny", men det orkar jag fan inte längre.

Ikväll är det "Earth Hour" då alla ska vara såååå duktiga och släcka ljuset för miljön. Jävligt troligt att det ger någon effekt på miljön, de enda som kommer att märka något är sjukhusen som får in fler människor än normalt med brutna tår och utslagna tänder eftersom de har snubblat på något i sin mörka lägenhet. Samt brandkåren som får rycka ut till åtskilliga bränder eftersom folk inte kan hantera sina levande ljus.

Villan är förvandlad till en askhög, bilen har smält och hunden brändes till rostbiff. Din fru tar ut skilsmässa eftersom det är ditt fel, din dotter säljer sig på gatan för att ha råd med nya kläder och din son börjar injicera heroin.
Du slutar dina dagar i ändan på ett rep i ett lusfyllt rum på ett ungkarlshotell. Men jorden mår ju bra.

4 kommentarer:

Anna sa...

Helt riktigt, klimathysterin är fascinerande. Dessutom är jag mörkrädd så jag törs inte vara miljömedveten...

POMO sa...

Kan bara hålla med. Det var bättre förr. När man kunde fixa baksmällan menar jag. Förr kunde man ju sticka ut och springa en mil dagen efter, idag klarar man knappt av att gå upp. Vet inte om det är åldern eller vad det kan vara för svaghetstecken. Det är även enklare att underhålla en fylla, än att påbörja en ny, men det orkar jag fan inte heller längre.

Fargash sa...

Sicken tur att man har sin ungdom i behåll, i alla fall några år till. I nuläget kan jag supa mig dyngrak och ändå vara pigg som en mört dagen efter, men jag vet ju att det inte håller för evigt.

Anonym sa...

Jag skall tända alla lampor, ställa kyl och frys på glänt, ha ugnen på 300 grader och fritösen på fullt ös.
Perkele!;) /kapten rödskägg