söndag 15 mars 2009

Nyhetsmorgon

Medan morgonkaffet silas så kan man kika på nätet efter vad som har hänt i världen.

Jag kastade ett öga på Aftonbladet och såg artikeln "Här möter Josef Fritzl Hitler". Det är ett välkänt faktum att kvällspressen vänder på varenda sten för att hitta nazister, men vafan? Herr Fritzl var vid tillfället tre år gammal och såg Adolf & co åka förbi i en parad när Tyskland hade "befriat" Österrike.
Jag kan upplysa om att treåringars sinne för politik är relativt outvecklat, men en liten gubbe som viftar med armen och skriker är nog ganska rolig för dem.
Att detta "möte" skulle bidra till att mannen senare i livet låste in sin dotter i en källare i 24 år, våldtog henne 3.000 gånger och avlade sju barn med är en koppling som enbart en kvällstidningsjournalist kan göra. Det är väl antagligen som så att "Hitler" på löpsedeln fortfarande säljer 64 år efter hans död.
Jag läste även att en man som dömts för att ha mördat och ätit upp en annan herre hade hotat med att sätta i sig herr Fritzl om de skulle hamna på samma anstalt. Detta var ett lovvärt initiativ tycker jag och funderar på att posta lite sås till middagen. Gubben ser ju lite torr och benig ut...

Melodifestivalen kommenterar jag inte då jag inte vill kräkas på tangentbordet.

En kärring i USA har lagt sin tremånaders bebis i torktumlaren, han dog. I vissa fall bör den klassiska öga-för-öga principen tillämpas. Jag kan anmäla mig frivilligt till att trycka på startknappen.

Efter en mindre trafikolycka i Göteborg jagade några av de inblandades kamrater ambulansen och ställde till bråk utanför sjukhuset. Ja, varför låta polis, sjukvårdspersonal och försäkringsbolag ta hand om situationen när man kan låta knytnävarna tala? Om man studerar de pixlade bilderna på tidningarnas hemsidor så verkar bråkmakarna ha grå hudfärg.
Måste vara storrökare...

Kaos på "Top Model"-uttagning i New York. En hög bengetter stod i kö för att komma in till auditionen då en bil körde förbi med rök vällande ur fönstren. Någon ropade att det brinner och folksamlingen fick panik och lubbade iväg. Då passade någon på att sno åt sig kvarlämnade kläder och handväskor.
Tja, det är synd att folks drömmar krossas på det där viset. Det går ju inte att ställa upp i sånt där om någon har snott allas Efedrin och laxermedel...

Inga kommentarer: