tisdag 24 mars 2009

Lite gnäll

I brist på annat så får jag passa på att beklaga mig lite om hur min dag har varit.

I morse kl 05.10 halkade jag på en elakartad isfläck på väg till jobbet. Jag gick ner i någon spagatliknande ställning och hörde ett *riiitsch*. En två decimeters reva i grenen på jeansen blev resultatet. Var nära att förfrysa pungen.

Väl hemma från jobbet bevisade jag återigen vilken kompetent kock jag är genom att slå på fel platta på spisen. På sagda platta låg ett lock som avgav både rök och stank vid upphettningen.
Tur att man når upp och kan rycka ner brandvarnaren när det vankas övningar i köket.

Avslutningsvis var jag på kvalserie-hockey, Västerås mot Leksand. Jag kräver inte vinst varenda match men jag blir upprörd när favoritlaget (VIK för den som inte har fattat det) slarvar bort sina chanser genom att bjuda motståndarna på två enkla mål. Jag vill fan ha valuta för mina 130 kronor. Sen så underlättar det heller inte att domaren var lika blind som en träspritsförgiftad mullvad.
För den som inte känner till det så måste jag upplysa om att jag hatar Leksands IF av hela mitt hjärta. Dessa knätofspajasar är av någon märklig anledning hela Sveriges gullegrisar.
Leksingen Jan Houkko har blivit känd för två filmklipp där han uppträder med en löskuk i arslet och munnen.
Detta ger en helt ny dimension till uttrycket "Sätt den i krysset Janne".
Nåväl, att utnämna LIF till "hela sveriges rövpluggar" får avsluta mitt gnällande för idag.

3 kommentarer:

Fargash sa...

130:- för en hockeybiljett?! Det låter som en utopi för mig som går på Linköpings matcher! Biljetterna är svindyra, öl och Jägermeister är ännu dyrare.

Angående Västerås vs. Leksand är har jag ingen åsikt förutom att Leksands "kampsång" är komponerad och framförd av mitt favoritband Sabaton :D

Farbror Leif sa...

130 för ståplats och 220 för sittplats är det i kvalserien. Har för mig att det var 100/150 under den vanliga säsongen.

Jag har tre hatlag i hockeysverige, de är 1.Leksand 2.Färjestad och 3.AIK.
De två första för att de är så in i helvete självgoda och de tredje mest pga. hur deras "supportrar" uppför sig.
Under det glada 90-talet har jag visserligen själv deltagit i banankastning mot Djurgårdsklacken, men det är egentligen ganska oskyldigt... :)

Anonym sa...

Har dom inte skrotat VIK än? :P