torsdag 5 mars 2009

Varför?

Tidigare i veckan fick jag frågan varför jag skriver en massa skit i en blogg på nätet.

Tja, vad som är skit och inte kan inte jag avgöra men den här bloggen har inget lästvång. Den som ogillar mig eller vad jag skriver här kan lätt surfa vidare. Du kanske uppskattar frk. Rosings blogg mer, vad vet jag?

Huvudanledningen till att jag skriver är att jag inte har något vettigare för mig just nu. Jag ogillar snö, kyla och slask så jag håller mig gärna inomhus den här tiden på året.
Sen så finns det ju faktiskt en hel del som jag stör mig på i tillvaron. Jag har avverkat en del ämnen, men det brukar räcka med att läsa Aftonbladet för att reta upp sig på någonting.
En annan anledning är att det kan vara trevligt att ha ett ställe att lägga upp lite bilder på, både festkort och smakprov på mer seriösa bilder som jag kan ta under diverse irrfärder.

Dessutom så har en del av mina vänner bett mig skriva ner lite av mina funderingar, de anser tydligen att jag är lite lustig emellanåt. Det säger troligen mer om dem än om mig...

Jag tycker nog att jag har underlag för att skriva lite saker här. Om en hög bortskämda tonårstjejer kan skriva om hur mycket kläder de köper för pappas pengar varje vecka så kan väl jag skriva om hur full jag var i lördags, att jag har kikat på ett övergivet sågverk i skogen eller att Aftonbladet kan dra åt helvete?
Jag betraktar mig inte som "bättre" än andra (förutom politiker, journalister och religiösa), men inte heller sämre.

Kan andra så kan jag, och jag gör det mestadels för att det är kul.


I övrigt så kan jag konstatera att det har sina fördelar att jobba eftermiddagsskift. Jag har nyss legat i badet i 1½ timma, det var jävligt skönt.

Inga kommentarer: