torsdag 26 mars 2009

Konsert

Dregen, Yngwie och allt vad de nu heter kan slänga sig i väggen. Sveriges rockkung heter Joakim Thåström och i afton hade han bestämt sig för att hålla en konsert i min hemby. Sånt kan man ju inte missa.

Jag anser personligen att hans bästa period var Imperiet-tiden och början av solokarriären (plattan "Thåström"), och jag fick mig serverat en hel del av den varan tillsammans med lite nyare alster.
Karln har förutom bra texter en helt fantastisk scennärvaro. Han spattar runt som en 7-åring med damp som just provat syra för första gången och det passar så jävla bra in i text och musik på ett riktigt mysko sätt.

Några lustiga observationer gjorde jag, troligen på grund av att jag för en gångs skull var nykter på en konsert.
Stora delar av publiken har uppenbarligen Brödet & Fiskarna som sin huvudsakliga modeleverantör. Jag har svårt att tro att 77-punk, hippie och Madonna 1984 är avdelningar man finner på H&M. Möjligtvis på Ullared.
Sen så är det tydligen ute att vaja med tändare under ballader, nu är det istället mobilkameror som gäller. Det ser rätt skumt ut med en massa små blå fyrkanter som vaggar över huvudena på folk. Men det är väl jag som är för gammal för att förstå mig på sånt...

Summa summarum: Jag är nöjd med min kväll.

3 kommentarer:

Fargash sa...

Du var på en konsert med Thåström - nykter? Starkt gjort måste jag säga, personligen hade jag nog behövt sänka ett helrör för att ens komma på tanken att bevista en liknande tillställning!

Fargash sa...

Uppdatering om din käre Thåström: han är tydligen i Linköping nu i dagarna, för det var en gubbe inne och köpte öl åt honom idag. Kommer inte exakt ihåg vilka sorter, men det var 4 lådor i alla fall. Newcastle minns jag, och kanske Spaten.

Olle sa...

Är man törstig så är man...