tisdag 31 mars 2009

Brev från Herren?

Det var många år sedan som sopnedkasten i lägenhetshusens trappuppgångar försvann men vissa fattar inte det utan fortsätter att vräka ner skit i det hål de hittar, nämligen min brevlåda.

Idag ramlade det in en broschyr från "Korskyrkan", någon mysko sekt som huserar i närheten. Min "Ingen reklam" - skylt verkar inte ha någon effekt på religiösa samfund.
Jag funderar på om den där dyngan klassas som "samhällsinformation", lite konstigt i så fall eftersom kyrkan ska vara skild från staten och religiösa sammanslutningar således inte har ett dugg med dagens samhälle att göra. Hursomhelst så saknar sådan "information" som dimper ner här fullständigt användningsområden. Reklam för Jesus AB och valsedlar från Vänsterpartiet duger inte ens som snorpapper.

Men om ni vill bidra med något så får ni gärna stampa ner en hel bibel i brevlådan eftersom jag behöver palla upp mitt sneda balkongbord.

Inga kommentarer: